Fri frakt på inköp ovan 599,00 kr / Snabb leverans 2-5 arbetsdagar / Kundservice och rådgivning Ring oss på (+46) 8 124 102 30

Lagts i din kundvagn

Delsumma
produkter i din kundvagn
Handla för mer och få gratis leverans

Varukorgen

Glömt lösenordet?
Om du aldrig har lagt en beställning på Nicehair.dk kan du följa länken nedan för att registrera dig

följa länken nedan för att registrera dig

Bli Medlem
Ja tack, jag skulle vilja ta emot digital kommunikation från Nicehair
Glömt lösenordet?

Återställ lösenordet genom att skriva din e-postadress nedan


Tillbaka till login

Ring kundtjänst på (+46) 8 124 102 30

Öppettider för telefonen är
Måndag - Fredag 10:00-15:00

Eller maila oss på: kontakt@nicebeauty.se

Kom ihåg att alltid ha ditt ordernummer redo när du kontaktar oss.

Allmänt

Företaget
NiceBeauty.se ägs och drivs av NiceHair ApS, org-nr. 502072-9892, Stærevej 2, 6705 Esbjerg, Danmark
Tel. (+46) 8 124 102 30
E-post. kontakt@nicebeauty.se

Reservationer
NiceBeauty.se reserverar sig för eventuell slutförsäljning av varor/produkter och eventuella bild- eller skrivfel på webbsidan. Exempel på detta kan vara felaktig information av produktbeskrivningar eller tekniska specifikationer, felaktiga priser (valutaförändringar, extrapriser och liknande) och felaktig information om lagerantal. NiceBeauty.se behåller rätten att korrigera och rätta eventuella fel och uppdatera information när som helst.

Information från tredje part
Vi tar inte ansvar för information hos tredje part. Rabattkoder och annan information som gäller är de som informeras och marknadsförs från oss.

Jag har andra frågor?
Kontakta oss på kontakt@nicebeauty.se eller ring oss på (+46) 8 124 102 30 så hjälper vi dig!

Beställning

Handla på NiceBeauty.se
När du hittat varan du önskar köpa, lägg varan i varukorgen genom att trycka på "Lägg i varukorg". Därefter kan du fortsätta shoppa produkter på hemsidan på samma sätt, eller om du är nöjd med de produkter du har i varukorgen trycker du på knappen "Till kassan". Och därefter genomför du beställningen enligt instruktionerna. Du kommer sedan få en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit.

Du blir inte automatiskt registrerad kund när du beställer hos oss.

Betalningsalternativ
Vi har trygga betalningar med SSL via ePay betalningslösning.

Du kan betala via:

  • Kortbetalning: Visa, Visa-Electron, Mastercard, Mastercard-debit

Lägga till produkt i beställning
Vi har tyvärr inte möjlighet att lägga till produkter i en redan lagd order.

Ändra en beställning
Vi har inte möjlighet att göra ändringar i en redan lagd order. Vi ber dig därför dubbelkolla din beställning innan du lägger ordern.

Annullera en beställning
Om du gjort en beställning du vill annullera kan du kontakta vår kundservice (se kontaktuppgifter i botten av sidan). Om ordern har börjat packas och/eller är skickad, har vi inte möjlighet att annullera ordern.

Vi säljer till privatpersoner och företag
Vi säljer inte produkter/varor till minderåriga.

Vi säljer till myndiga privatpersoner och företag. Samma villkor och regler gäller oavsett om du handlar som privatperson eller som företag.

Säker betalning
Vi har säkra betalningar med SSL via ePay betalningslösning.

Leverans och frakt

Fraktkostnaden

Budbee Box 29,00 Budbee Privat 49,00

Ved varuköp över SEK 599.

Postnord Shop 0,00
Postnord Privat 74,00

GLS Privat 49,00 GLS Shop 19,00

Ved varuköp under SEK 599.

Postnord Shop 59,00 Postnord Home 99,00

GLS Shop 69,00 GLS Home 69,00

Spåra min order
Du kan spåra din order genom att gå in på vår Track n Trace där du söker på ditt ordernummer. Så fort ordern lämnar vårt lager presenteras transporten där.

Vart kommer mitt paket?
Vi skickar beställningar som spårbara paket som därför inte kommer hem i brevlådan utan kommer till närmsta ombud. Du kan själv välja leveransmetod mellan Schenker/GLS PrivPak eller Postens MyPack.

Jag har inte fått avi för att hämta mitt paket
Det är upp till leverantören att skicka avi:er och information om att paketet har mottagits av ombud. Har du inte fått en avi ska du kontakta leverantören eller ombudet som tagit emot ditt paket.

När levereras min beställning?
Våra leveranstider är 1-4 arbetsdagar

NiceBeauty.se tar inte ansvar för eventuella förseningar, fel i leveranser eller andra orsaker som NiceBeauty.se inte kan rå för. Exempel på dessa kan vara krig, eldsvådor, tekniska problem, situationer som orsakats av väderförändringar, allmänna arbetskonflikter, fel i datasystem/telesystem/elsystem.

Ångerrätt och Returrätt

Returrätt
Som kund har du 14 dagars full returrätt, räknat från den dag att du mottar din order.

Villkor för ångerrätt och returrätt
Om du ångrar ett köp ska returnerad vara/produkt vara i samma skick som du mottog den med obruten försegling.

OBS! Trimmers, plattänger, fönar och andra elektroniska redskap mottas inte i retur om de har använts.

När varan är returnerad och godkänd för ångerrätt, återbetalas beloppet till ditt konto inom ett par dagar.

Om du fått fri frakt när din beställning gjordes och din beställning inte uppfyller kraven för fri frakt efter retur av varan/varorna dras beloppet av för eventuell frakt när vi återbetalar belopp för returnerad vara.

Frakt för returer
Vid returer står du själv för fraktkostnaden.

NiceBeauty.se tar inte ansvar för en returnerad vara som försvunnit eller gått förlorad under transport på grund av orsaker NiceBeauty.se inte kan styra över. Vi rekommenderar därför att du skickar ett spårbart returpaket. Instruktioner för returer När du vill returnera en hel beställning eller delar av din beställning, ska du skriva ut detta formuläret, fylla i det och lägga det med i paketet där du beskriver varför du returnerar varan/varorna samt vilket ordernummer för vilken returen gäller. Returer skickas till:

NiceHair.dk
Stærevej 2
6705 Esbjerg
Denmark

Obs! Returer måste skickas direkt till oss! Vi måste ta emot paketet fysiskt av leverantören på vår adress. Vi tar inte emot paket som skickats mot postförskott eller paket som skickats till ombud.

Om en retur skickas till oss på rätt sätt, kommer vi efter att ha mottagit paketet, därefter att registrera returen och går vidare med ärendet enligt överenskommelsen. Observera att det kan ta upp till ca. 2 veckor (beroende på arbetsbelastning) från att vi mottar returen tills att vi registrerar den.

Reklamationsrätt

Kontakta kundservice om:

Om.. :

  • Du mottagit fel produkt
  • Det saknas en produkt i din beställning
  • En produkt är defekt vid leverans
  • Tidigare köpt en vara som nu är defekt

Maila oss en beskrivning av felen/felet du upplever, samt bifoga detaljerade bilder på produkten/varan på det som är orsaken till din önskade reklamation. Se kontaktuppgifter i botten av hemsidan.

Konsumentköplagen
Reklamationsrätten för dig som kund omfattas av konsumentköplagen. I det fall det finns ett "bäst-före-datum" på förpackningen av varan/produkten sträcker sig inte reklamationsrätten över detta datum.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage som direkt eller indirekt uppstått till följd av felaktigt bruk, dåligt underhåll, våld eller obehörigt ingripande. Reklamation av fel och problem som upptäcks vid normal kontroll av varan ska meddelas till NiceBeauty.se inom rimlig tid.

Varan kan därefter reklameras för reparation, byte eller efter avtal eventuellt krediteras, alternativt skickas tillbaka till dig om fel på produkten/varan inte kan hittas. Kostnader i förbindelse med reklamation såsom returkostnader betalas av NiceBeauty.se, om reklamation av produkt/vara sker inom 3 månader från att du mottagit varan/produkten. Reklamerar du din vara/produkt inom 3 månader från att du mottagit varan/produkten, kontakta kundservice innan du skickar reklamationen.

Instruktioner för reklamation
För att din reklamation ska gå så snabbt och smidigt som möjligt ska du skriva ut detta formuläret, samt beskriva problemen du upplever med produkten/varan. Beskriv hur du vill göra med ärendet, dvs. vill du ha pengarna tillbaka eller vill du att vi skickar en ny produkt/vara om reklamationen godkänns. Skriv också dina kontaktuppgifter och vilket ordernummer reklamationen gäller.

Lägg lappen i paketet tillsammans med produkten.

Reklamerade varor/produkter skickas till:

NiceHair.dk
Stærevej 2
6705 Esbjerg
Danmark

Obs! Reklamationer måste skickas direkt till oss. Vi måste ta emot paketet fysiskt av leverantören på vår adress. Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller paket som skickats till ombud.

När vi mottagit varan/produkten och utvärderat ärendet kontaktar vi dig. Observera att det kan ta upp till ca. 2 veckor från att vi mottar reklamationen tills att vi utvärderar ärendet (beroende på arbetsbelastning).

Reklamation av ghd plattång och andra elektroniska redskap från ghd
Har du köpt en ghd plattång som inom garantiperioden har blivit defekt, kan du med fördel skicka varan direkt till ghd Danmark och på så sätt snabba på processen och avkorta reklamationstiden. Skriv på en lapp de problem du upplever med din ghd och skriv dina kontaktuppgifter så att de evt. kan kontakta dig.

Adressen till ghd Danmark är:

Ghd Scandinavia
Rudolfgårdsvej 1D
8260 Viby J
Danmark

Kom ihåg att bifoga en kopia av köpbevis/garanti i paketet.

Priser och rabatter

Prisangivningar
Alla nedsatta priser är i förhållande till rekommenderat cirkapris. Alla priser är beräknade inklusive moms. Alla priser är omvandlade från Danske kroner till Svenska kronor och presenteras som SEK.

Beställningar över 599kr
Med hänsyn till moms ska fraktkostnaden framkomma på orderbekräftelsen, även om du som kund inte betalar för frakten. Utöver fraktkostnaden ska även en onlinerabatt presenteras på samma belopp som motsvarar fraktens kostnad.

Slutsumman på din beställning måste vara minst 599kr för att du ska få fri frakt på din beställning.

Kombinering av rabatter är ej möjlig
Det är inte möjligt att kombinera flera rabatter/rabattkoder. Med undantag för fri frakt vid beställningar över 599kr.

Användning av rabattkoder
Du måste vara inloggad för att använda rabattkoder. Efterregistrering av rabattkoder på ordrar som redan är lagda är inte möjligt.

Rabattkoder från rabatt-webbsidor
Rabattkoder som hittas på andra hemsidor är inte alltid aktuella och vi reserverar oss för evt. rabattkoder som skrivs på sådana webbsidor. De rabattkoder som gäller är de som presenteras och kommer från oss under den kampanjperiod som presenteras.

Erbjudanden och kampanjer

Varan/produkten jag köpte är nu billigare – betalar ni tillbaka mellanskillnaden?
Nej, erbjudanden med sänkta priser gäller under en begränsad tid och ändras en varas/produkts pris efter kampanjens/erbjudandets slut betalar vi inte mellanskillnaden tillbaka.
Som kund accepterar du priset på produkten då du godkänner och genomför en beställning. Priset som gäller är det vid köptillfället.

Erbjudanden gäller under begränsade perioder eller så länge lagret räcker. Vi reserverar oss för utsålda produkter, eventuella tryckfel, moms- och avgiftsändringar, leveransförseningar samt leveransfel.

Nyhetsbrev

Hur anmäler jag mig till nyhetsbrevet?
Du kan få din e-mailadress registrerad på NiceBeauty.se's nyhetsbrevslista så att du fortlöpande kan få information om nyheter och annan härlig läsning från NiceBeauty.se. Du kan när som helst anmäla/avanmäla dig från listan.

Vill du få NiceBeauty.se’s nyhetsbrev? Klicka här - Anmäl mig till nyhetsbrevet

Hur avanmäler jag mig från nyhetsbrevet?
Vill du avanmäla dig från nyhetsbrevet finns en länk i botten av nyhetsbrevet där du kan klicka på "Avanmäl dig från detta nyhetsbrev".

Kunduppgifter och kundkonto

Allmänt om kunduppgifter
Vi följer PUL (personuppgiftslagen) med hänsyn till förfrågan om registrerade upplysningar.

Vi säljer inte kunduppgifter till tredje part. All information bevaras på en säker plats och är endast tillgängliga för NiceBeauty.se's medarbetare.

Vid beställningar ber vi om namn, adress, telefonnummer och e-mailadress. Informationen används endast till behandling av din beställning. Informationen överförs och lagras elektroniskt och okrypterat, och sparas i upp till 5 år. Köpavtalet lagras inte hos NiceBeauty.se så att du vid senare tillfälle kan logga in och hämta det, men du kan begära det från oss.

Vid elektronisk betalning används en säker krypterad metod via Webshopsystemet som är godkänt av PBS/NETS.

Vid beställningar efterfrågar vi:
Namn
Postadress
E-postadress
Mobiltelefonnummer

När du genomför en beställning blir du inte automatiskt registrerad kund hos oss.

Vid beställning registreras IP-adressen från vilken beställningen görs. Normalt sett har det ingen funktion, men kan komma att användas vid eventuell polisutredning eller rättsliga sammanhang.

Kundkonto
När du är registrerad kund och loggar in med ditt konto vid beställning får du förmåner som möjligheten att spara flera leveransadresser, och på ett snabbare sätt göra din beställning. Du kan också se status på alla dina ordrar, använda rabattkoder och få en bredare och bättre överblick över alla dina beställningar hos oss.

Att vara registrerad kund hos oss är kostnadsfritt.

Avsluta mitt kundkonto
Vill du avsluta ditt kundkonto, kontakta kundservice så får du hjälp.

Cookies

Använder Ni cookies?
Vi använder oss av cookies. En cookie är en betäckning på en fil som sparas på din dator. Denna fil gör det möjligt för hemsidan att komma ihåg vad du t.ex. lägger i varukorgen och gör det möjligt för systemet att komma ihåg adressupplysningar vid nästa besök. Detta är en nödvändighet för att kunna shoppa hos oss.

Radera cookies
Om du vill radera cookies-informationen görs det under Inställningar i din webbläsare.

Tillämpning av lag

Vid rättsliga tvister
Handel av varor/produkter på http://nicebeauty.se/ tolkas i enlighet med dansk lag. Där tvister löses och hanteras enligt dansk domstol.

Loading...